donderdag 12 maart 2015

Wat wil je dat ...

Wat wil je dat een klant, (website)bezoeker, lezer, deelnemer, ... doet?

Hoop je dat hij of zij
- zich aanmeldt voor de opleiding;
- een brochure met informatie download of aanvraagt;
- zich registreert voor de nieuwsbrief;
- zich kandidaat stelt voor een proefrit of workshop;
- een proefbestelling plaats;
- een afspraak vraagt;
- ...

Misschien wil je wel dat alles "in 1 keer" gebeurt :-) maar de praktijk tempert ons enthousiasme.

Om de klant of prospect aan te zetten actie te ondernemen, met andere woorden, om tot een "conversie" te komen, zorg ervoor dat het voor de persoon in kwestie erg duidelijk én gemakkelijk is om het gevraagde uit te voeren!

  • Maak dat de "doe-knop" (of link) goed zichtbaar is. 
  • Vraag in een 1ste contact het minimale aan informatie.
  • Richt foto's van mensen (best kinderen indien toepasselijk) in de richting van de link.
  • Creëer bijvoorbeeld "schaarste": "Nog maar enkele plaatsen beschikbaar!" of "De eerste 10 aanmelders ontvangen gratis het boek of 10 liter verf"
  • ...
Heb je eenmaal de aandacht, bied vervolgens (in een 2de fase) de mogelijkheid aan waarbij de prospect met jou en jouw aanbod kan kennismaken. Dat wil zeggen: eens uitproberen, eens proeven, eens babbelen met tevreden klanten, eens...

Ik weet het, vanachter mijn bureau is het gemakkelijk. Maar toch spoor ik jullie aan na te denken over hoe je de "conversie" in jouw bedrijf kan verbeteren.

Mijn bijdrage? Een gratis en vrijblijvend gesprek van 2 uur! 

Dit geldt voor de eerste 5 personen die zich aanmelden met een vraag of een idee om bij hen de conversie te verhogen.
Regio = Limburg! Geldig tot 31/3/2015.

Wat moet je doen? Stuur me een mailtje en ik bel om een afspraak te maken.
(Niet geschoten, is altijd mis...)

Succes! Marc

Auteur

Mijn foto

Als laatbloeier gestart met MARC-eTING. De bedoeling is om kleine en grotere KMO's bij te staan met het opstellen van hun marketingplan. Eenmaal de richting bepaald is, help ik mee met de realisatie van de diverse marketing- en communicatieactiviteiten. "Meten" en "testen" behoren ontegensprekelijk tot deze activiteiten. Starters zijn eveneens welkom om samen hun marketingplan uit te werken.