Services

Marketingplan 

Iedereen die commercieel actief is, heeft baat met een goed gestructureerd marketingplan. Een marketingplan kan erg gedetailleerd zijn, maar de meest belangrijke vragen blijven: Wie is mijn doelgroep? Welke diensten/producten bied ik aan en waar ben ik beter dan mijn concurrenten? Via welke kanalen communiceer ik best met mijn klanten en prospecten? Daarbij mag u de “meetbaarheid” van de diverse acties zeker niet uit het oog verliezen.

Marketingacties uitvoeren

Een doordacht marketingplan vraagt om concrete acties. Als marketingcoach zie ik toe op de uitvoering van uw plan, meet en rapporteer ik de resultaten en stuur ik bij waar nodig. Een eenmalige opdracht of een langetermijnproject? Wat uw behoefte of doelstelling ook is, ik lanceer samen met u de meest efficiënte marketingacties voor uw doelgroep.

Marketing meten en beheren

Resultaten meten en gegevens beheren zijn twee essentiële onderdelen van uw marketingplan. Om uw vooropgestelde bedrijfsdoelstellingen te bereiken, test ik vooraf welke marketingacties het gewenste effect hebben. De resultaten slaan we op in uw systeem voor customer relationship management. Nog geen crm-systeem? Geen probleem. Ik adviseer u in uw keuze en houd daarbij rekening met uw huidige en toekomstige noden en de groeiplannen van uw bedrijf of organisatie.

Auteur

Mijn foto

Als laatbloeier gestart met MARC-eTING. De bedoeling is om kleine en grotere KMO's bij te staan met het opstellen van hun marketingplan. Eenmaal de richting bepaald is, help ik mee met de realisatie van de diverse marketing- en communicatieactiviteiten. "Meten" en "testen" behoren ontegensprekelijk tot deze activiteiten. Starters zijn eveneens welkom om samen hun marketingplan uit te werken.